Tæer/ligtorne

Hammertå.

Når tæerne krummer i skoene, opstår der tryk fra skoen. Herved dannes hård hud og måske ligtorne oven på tåen, som alt sammen er meget smertefuldt. En hammertå kan opstå på grund af en forfodssænkning, som igen er en konsekvens af overbelastning af foden.

Helt grundlæggende skal dine sko passe til fodens længde. Som fodterapeuter kan vi fremstille sko-indlæg, der passer til dine fødder, og som hjælper med at aflaste tæerne. I forbindelse med fodbehandlingen fjerner vi den hårde hud på oversiden af tæernes samt evt. ligtorne.

Blød ligtorn kaldes også

en indvendig ligtorn.​

Ubehag mellem tæerne.

Mærker du en sviende, kløende eller smertende fornemmelse mellem tæerne, kan det skyldes hudsvamp eller en blød ligtorn.

Hudsvampen opstår, når fødderne er fugtige og varme. Huden bliver rødlig, den svier og løsner sig let. Måske er du ikke omhyggelig nok med at tørre dig mellem tæerne efter badet, eller du sveder meget på jobbet, eller når du dyrker sport. Hvis det viser sig at være en blød ligtorn, er problemet en fejlstilling af tæerne - ofte kombineret med for små sko, der trykker de forkerte steder!

Aftal en fodbehandling hos Brogaard Fodklinik, så fjerner vi dine indvendige eller bløde ligtorne mellem tæerne - nemt, hurtigt og smertefrit.​